انواع موكت ظريف مصور

انواع كفپوش - موكت خانگي و اداري - چمن مصنوعي

انواع موكت ظريف مصور

موكت دستباف يا ماشين؟ *
آيا هنگام خريد موكت جديد براي خانه خود ، آگاهي از راه هاي درك بافت موكت دستباف يا ماشيني كار شما را آسان نمي كند؟ كافي است به پشت موكت نگاه كنيد تا تفاوت موكت دستباف و موكت ماشيني را ببينيد. موكت ماشيني با گره زدن ساخته نمي شود.

الياف پشمي توسط دستگاه روي موكت ظريف مصور طرح رويال گذاشته مي شود و سپس پشت موكت با لاتكس تقويت مي شود. اين فرايند به پشت موكت بافتي سخت و ظاهري متقاطع مي بخشد. مشاهده الگوي موكت دستباف به صورت رديف گره هاي كوچك در پشت موكت امكان پذير است.

اشتراك گذاري
ايجاد اين طرح با گره زدن هر بار باعث مي شود موكت پيچيده تر به نظر برسد و بنابراين ساخت چنين موكت هايي بيشتر از موكت هاي ماشيني به طول مي انجامد.

در نتيجه بافت با كيفيت بالاتر و محكم تري در موكت ايجاد مي شود. با اين حال ، انواع زيادي از موكت هاي دستباف با توجه به كيفيت آنها وجود دارد.

دولت
چگونه مي توان موكت با كيفيت را شناخت؟ *
براي درك اينكه يك موكت يك دستباف با كيفيت است ، بايد به كيفيت پشم نگاه كرد. طول ، كشش و درخشندگي الياف پشم بسيار مهم است. ضخامت موكت در تعيين كيفيت موكت مهم نيست.

موكتي كه الگوي آن وقتي از پشت مشاهده مي شود كمتر آشكار است ، يك موكت محكم بافته نيست. گره هاي خوب نشان دهنده كيفيت بالاتر است. هرچه تعداد گره ها در سانتي متر مربع بيشتر باشد ، تلاش بيشتري براي ساخت موكت انجام مي شود.

يك موكت خوش بافت بيش از 180 گره دست ساز در cm2 دارد. يك بافنده ماهر مي تواند 800 گره در ساعت ببندد.

كدام موكت گرم نگه مي دارد؟ *
موكت پشمي در زمستان گرم و در تابستان سرد مي شود. پشم ، كه خاك را روي سطح جمع مي كند و از نفوذ عميق آن جلوگيري مي كند ، نيز مقاوم است.

نخ موكت مهم است *
شايد مهمترين عامل در انتخاب موكت فرصت هاي اقتصادي باشد. مهم اين است كه چقدر مي خواهيم از موكت استفاده كنيم و معيارهاي عملكردي كه در اين مدت از موكت انتظار داريم. وقتي موكتي با كيفيت خريداري مي كنيد ، صرف نظر از قيمت بالاي آن ، مي توانيد سالها آن را تهيه كنيد. به همين دليل ، خريد بهترين موكتي كه مي توانيد خريداري كنيد ، به ويژه براي مناطقي كه در معرض تردد زياد هستند ، در دراز مدت براي شما سودآور خواهد بود.

"وزن شمع" ، كه يكي از مهمترين عوامل تعيين كننده قيمت موكت است ، با وزن نخ در متر مربع اندازه گيري مي شود. تراكم نخ به طور مستقيم بر دوام و عملكرد موكت تأثير مي گذارد. موكتهايي كه وزن شمع بيشتري دارند دوام بيشتري دارند و گرانتر هستند. ويژگي هاي توليد و طراحي از ديگر عواملي است كه بر قيمت موكت تأثير مي گذارد. كيفيت نخ مورد استفاده در ميان عواملي كه قيمت موكت را تعيين مي كند در درجه اول قرار دارد. نخ مواد اوليه موكت است.

نوع نخ استفاده شده و نحوه ساخت موكت از مهمترين ويژگي هايي است كه كيفيت موكت را تعيين مي كند. اكثر موكت هاي ماشيني كه امروزه از آنها استفاده مي كنيم با نخ مصنوعي توليد مي شوند. 4 نوع اصلي نخ مصنوعي وجود دارد. اينها؛ پلي آميد (نايلون) ، پلي پروپيلن (PP) ، پلي استر و اكريليك.

اين چهار نوع نخ مصنوعي را مي توان با يكديگر و همچنين با پشم تركيب كرد و به عنوان انواع جايگزين الياف / نخ ظاهر شد.

موكت پلي آميد چيست؟ ويژگي هاي موكت ظريف مصور طرح هرمس نيلون *
پلي آميد (نايلون): نايلون ، محبوب ترين نوع نخ ، موادي است كه در برابر سايش مقاوم است ، انعطاف پذير است ، در برابر وزن و جابجايي مبلمان مقاوم است و همچنين مي تواند رنگ هاي چشم نوازي را ارائه دهد. از آنجا كه داراي ساختاري است كه مي تواند لكه ها و خاك را پنهان كند ، براي انواع مناطق استفاده با تردد كم يا زياد مناسب است.

موكت پلي پروپيلن چيست؟ *
پلي پروپيلن (PP): اگرچه به دليل تميز كردن آسان آن شهرت دارد ، اما پلي پروپيلن ، كه به الفين نيز معروف است ، نسبت به پلي آميد مقاومت ضعيف تري در برابر رنگ آميزي روغن دارد. پلي پروپيلن به دليل مقاومت در برابر رطوبت و كپك مي تواند در داخل و خارج از منزل مورد استفاده قرار گيرد. پلي پروپيلن كه بسيار ارزانتر از سه الياف ديگر است ، به دليل مقاومت در برابر رنگ آميزي ، رنگ مات بيشتري نسبت به ساير موكت ها دارد. علاوه بر اين ، از نظر زمان حفظ ظاهر اوليه آن نسبت به سايرين ناكافي است. مزيت آن ضد استاتيك بودن آن است.

اشتراك گذاري
موكت پلي استر چيست؟ *
پلي استر: اين نوع نخ كه از شفافيت رنگ فوق العاده اي برخوردار است ، به راحتي تميز مي شود و اگرچه در برابر لكه هاي بر پايه آب نيز بسيار مقاوم است ، اما مقاومت آن در برابر رنگ آميزي بر پايه روغن ضعيف تر از پلي آميد است ، درست مانند پلي پروپيلن. پلي استر اليافي است كه بسيار انعطاف پذير نيست ، سختي آن هنگام خيس شدن خراب نمي شود. ميزان جذب رطوبت پلي استر بسيار كمتر از ساير انواع فيبر است. به همين دليل مي توان آن را به راحتي براي موكت هاي فضاي باز ترجيح داد.

موكت اكريليك چيست؟ *
اكريليك: اكريليك كه از نوع اليافي است كه مي تواند ظاهر و حس پشم را با ساختار خود ايجاد كند ، در برابر كپك مقاوم بوده و در برابر نور خورشيد مقاومت بالايي دارد. عملكرد اكريليك از نظر دافع لكه كمتر از ساير انواع الياف است. با اين حال ، از نظر رنگ دوام بيشتري نسبت به پلي پروپيلن دارد.

موكت پشمي چيست؟ *
پشم: پشم ، كه با كيفيت ترين نخ شناخته شده در توليد موكت است ، استانداردي را در مقايسه الياف موكت تعيين مي كند. پشم ، كه مقاومت بسيار خوبي در برابر سايش دارد ، بنابراين بادوام و همچنين انعطاف پذير است. پشم ، كه يك فيبر با مقاومت بالا در برابر شعله است ، انرژي ساكن توليد نمي كند. عملكرد پشم در "حفاظت از لكه" در مقايسه با پلي آميد بالا است.

مزايا و معايب *
موكتها با گرمي و نرمي خود فضايي دعوت كننده در فضاي زندگي شما ايجاد مي كنند. مي توانيد از موكت ديواري به ديوار يا قطعه اي در فضاهاي نشيمن خود استفاده كنيد. وقتي از يك تكه موكت استفاده مي كنيد ، اين شانس را داريد كه پاركت يا سنگ خود را روي زمين نشان دهيد. خوب ، آيا مزايا و معايب موكت تكه اي را مي دانيد؟

مزايا: الگوها و رنگهاي جايگزين بيشتري وجود دارد. وقتي حوصله تان سر رفت ، مي توانيد موكت خود را برداريد يا https://sazandeganebartar.rozblog.com/post/30 خود را در اتاق ديگري جايگزين كنيد. تميز كردن آن بسيار ساده تر از موكت هاي ديوار به ديوار است. هنگام جابجايي خانه مي توانيد موكت خود را به راحتي با خود ببريد.

معايب: تكه هاي موكت مي توانند لغزند ، استفاده از لغزش در زير آن مفيد است تا خطري ايجاد نكند. به احتمال زياد در گوشه ها گير مي كنيد. اين مي تواند باعث تصادفات جزئي شود.


اشتراك گذاري
بلونا
چگونه مي توان كيفيت موكت را شناخت؟ *
موكت با كيفيت ؛ موكتي است كه به طور كامل نيازهاي شما را برآورده مي كند و شما را در حين نگاه و استفاده از آن خوشحال مي كند. با اين حال ، عوامل تعيين كننده كيفيت موكت در جزئيات فني مانند نوع نخ ، تراكم بافت و ارتفاع شمع پنهان شده است. نوع نخ مورد استفاده در بافت موكت يكي از مهمترين عواملي است كه كيفيت را تعيين مي كند. مي توانيد از موكت هاي توليد شده با نوع نخ مناسب منطقه اي كه مدت زمان بيشتري از آن استفاده خواهيد كرد ، استفاده كنيد. فاكتور مهم ديگر تراكم نخ است. هرچه موكت بيشتر بافته مي شود ، دوام بيشتري دارد. ارتفاع شمع موكت يكي ديگر از عوامل تعيين كننده كيفيت آن است. موكت هايي با تراكم بافت بالا ، بافت نرم ، رنگ هاي زنده و موكت هاي روشن بايد اولين انتخاب شما باشند.

تعمير و نگهداري روتين را ناديده نگيريد *
با مراقبت مناسب مي توانيد به راحتي عمر موكت خود را افزايش دهيد. تعداد دفعات تميز كردن موكت بستگي به ميزان رفت و آمد روي آن و ميزان گرد و غبار حمل شده از بيرون دارد. كارشناسان مي گويند 80 درصد خاك جمع شده روي راهنماي خريد موكت خشك است ، در حالي كه 20 درصد باقي مانده شامل روغن و خاك است.

به راحتي مي توانيد خاكهاي خشك را با جاروبرقي با قدرت مكش بالا تميز كنيد. در عين حال ، مي توانيد موكت هاي خود را با قرار دادن حصير روي تمام ورودي هاي خود كمتر كثيف كنيد. هر 6 ماه يا يك بار در سال ، شما نياز به تميز كردن عميق موكت خود داريد.

تميز كردن بخار يكي از بهترين روش ها براي تميز كردن عميق موكت شما است. مي توانيد موكت خود را به يك شركت قاليشويي بدهيد يا خودتان آن را با جاروبرقي بخار تميز كنيد.

همچنين مي توانيد آن را با استفاده از شامپو موكت يا صابون مايع (يا آب صابون) تميز كنيد. به ياد داشته باشيد ، محصولات سبك نسبت به مواد شيميايي سنگين راه حل بهتري براي تميز كردن هستند.

اگر قصد داريد موكت خود را با يك ماده شيميايي تميز كنيد ، مقدار كمي را به قسمت نامرئي محصول بماليد و مطابق نتيجه از آن استفاده كنيد.


اشتراك گذاري
موكت اطلس
محلول خانگي براي بيماريهاي قارچي *
نصف ليتر سركه سيب
نيم ليتر آب
1 قاشق چايخوري پودر آمونياك در نصف ليوان آب حل شده است
1/4 قاشق چاي خوري صابون مايع يا مايع ظرفشويي
مي توانيد همه اين مواد را مخلوط كرده و از آنها براي تميز كردن لكه هاي موكت خود استفاده كنيد.
چگونه مي توان موكت را مطابق با اتاق ها انتخاب كرد؟ *
موكت ها در افزودن شخصيت و روحيه به مكاني كه در آن زندگي مي كنيم اولويت اول را دارند. اصلي ترين مسئله اي كه هنگام انتخاب موكت شما را راهنمايي مي كند بايد رنگ مبلمان ، پرده ، رنگ ديوار و لوازم جانبي مورد استفاده باشد. لازم است ابتدا با تعيين مكان و كف محل استفاده از موكت شروع شود.


اول از همه ، شما بايد تعيين كنيد كه در اتاق خود به كدام اتاق و اندازه موكت نياز داريد. انتخاب موكت واقعا چالش برانگيز است.

امروزه ظهور بسياري از ويژگي ها مانند طرح ها ، اندازه ها و تكنيك هاي مختلف بافت ، حساسيت به سلامت انسان ، دامنه محصولات را در موكت افزايش مي دهد ، اما انتخاب را براي ما دشوار مي كند.

مواردي كه هنگام انتخاب رنگ و طرح روي موكت بايد در نظر بگيريد
هنگام انتخاب رنگ روي موكت ، به هماهنگي آن با كف توجه كنيد. اگر مي خواهيد كف را برجسته كنيد ، بايد رنگهاي خنثي و بدون الگو را ترجيح دهيد ، در حالي كه من توصيه مي كنم از رنگ هاي خاكستري براي برجسته كردن مبلمان استفاده كنيد.

با توجه به نقاطي كه در نمايشگاه هاي موكت وجود دارد ، ممكن است رنگ موكت ها در كف خانه شما متفاوت باشد. با توجه به اين امر ، مطمئن شويد كه درخواست آزمايش اوليه را در خانه خود داريد. نقش موكت نقش مهمي در پنهان كردن خاك دارد. الگوهاي بزرگ بيشتر خاك را نشان مي دهند ، در حالي كه الگوهاي نامنظم و چند رنگ ديد خاك و لكه ها را كاهش مي دهند.

موكت ها بايد در برابر بسياري از عوامل منفي مانند سايش ، لكه ، تغيير رنگ ، به ويژه در مكان هايي مانند سالن هايي با تردد زياد مقاوم باشند. در چنين مكان هايي ، بايد موكت هايي را انتخاب كنيد كه در برابر گرد و غبار ، خاك ، خرد شدن و محو شدن رنگ مقاومت بيشتري دارند.

منبع : https://www.evimdergisi.com.tr/eviniz-icin-hali-secmenin-puf-noktalari/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.