انواع موكت هتلي در گامان تزيين جاويد

انواع كفپوش - موكت خانگي و اداري - چمن مصنوعي

انواع موكت هتلي در گامان تزيين جاويد

دكوراسيون داخلي هتل و تجهيزات آن نقش مهمي در جلب رضايت مشتريان دارد. با توجه به رفت و آمد زياد در يك هتل، لازم است تا در انتخاب كفپوش مناسب دقت بيشتري شود. مناسب ترين كفپوش براي هتل ها در سراسر جهان، فرش و موكت است. انواع موكت هتلي در لابي، اتاق ها، سالن غذاخوري، راهروي هتل و حتي راه پله ها هم نصب مي شوند. موكت ها عايق صدا هستند و مي توانند آرامش فضاي مسافرخانه را حفظ كنند. انواع مختلف آن در كاهش مصرف انرژِي تاثير دارند و بهترين كفپوش براي هتل هاي بزرگ محسوب مي شود و البته انتخاب آنها يكي از حساس ترين موارد در دكوراسيون داخلي است كه مي بايست با دقت انجام شود. موقع خريد موكت براي هتل به اين ويژگي ها توجه كنيد:

مقاومت و دوام آن ها در فضاها

صنعت هتلداري آميزه اي از زيبايي، هنر و تكنيك هاي جلب مشتري است كه امروزه در دانشگاه ها هم تدريس مي شود. شايد براي انتخاب موكت اتاق خواب در منزل تنها به سليقه تان توجه كنيد ولي موكت هتلي را نمي توان تنها بر اساس سليقه شخصي مدير هتل انتخاب كرد. اولين مورد مهم توجه به دوام آن است. روزانه مهمان هاي زيادي به هتل مراجعه مي كنند. كشيدن چمدان هاي بزرگ چرخ دار در راهروي هتل ها صحنه اي آشنا براي همه ماست. بدون ترديد موكت هاي بي كيفيت تاب تحمل رفت و آمدهاي مكرر را ندارند. موكت هاي بادوام تجاري مخصوص محيط هاي پر رفت و آمد توليد شده كه در برابر سايش و فرسايش بسيار مقاوم تر است.

هميشه تراكم الياف را در نظر بگيريد. انواع موكت هتلي مقاوم داراي تراكم بالاتري نسبت به ديگر كفپوش ها هستند. اگر چه اين موضوع با چشم نيز قابل تشخيص است ولي بهترين كار اينست كه از فروشنده در مورد ميزان تراكم موكت سوال كنيد. مشخصات موكت معمولا در فاكتور خريد ذكر مي شود.

انتخاب موكت هتل مناسبمقاوم در برابر آتش

مكان هاي عمومي در معرض سوانح و آتش سوزي بيشتري قرار دارند. يك ته سيگار خاموش نشده مي تواند منشا آتش سوزي در يك هتل باشد. بحث امنيت جاني و مالي در صنعت هتلداري از موضوعات بنيادين است كه راهكارهاي زيادي براي آن در نظر گرفته شده. از كپسول هاي ضد حريق گرفته تا تجهيزات جهت خريد موكت هتلي مقاوم در برابر آتش، همگي در جلوگيري از حريق احتمالي تاثير دارند. جالب است بدانيد كه موكت ها هم مي توانند دچار حريق شوند! بنابر اين لازم است تا در انتخاب موكت به لحاظ ضد آتش بودن، دقت بيشتري شود. تمام موكت هاي هتلي بايد داراي استاندارد مقاومت در برابر آتش باشند و در اثر سانحه دود كمتري توليد كنند. در صورت برخورد با آتش، موجب شعله ور شدن بيشتر حريق نمي شود و كمترين ميزان دود مرگبار را منتشر مي كند.

انتخاب طرح و رنگ در موكت هتل

جنس، طرح و رنگ موكت سه عنصر مهم در دكوراسيون داخلي در مسافرخانه هستند. در واقع هيچ اصراري به انتخاب رنگ قرمز، سبز يا … نيست و در اين مورد انتخاب هاي زيادي وجود دارد. اما كمتر هتلي را مي بينيد كه با موكت سفيد دكوراسيون شده باشد. بدون ترديد رنگ هاي بسيار روشن براي مسافرخانه يا مهمانسرا  مناسب نيستند و كوچك ترين لكه ها را نشان مي دهند. از طرفي رنگ هاي بسيار تيره مثل طوسي پر رنگ، قهوه اي سوخته و … هم نبايد براي كفپوش هتلي انتخاب شوند. علاوه بر اينكه رنگ هاي تيره فضا را نامانوس و دلگير نشان مي دهد، حتي يك پرز كوچك هم روي اين موكت ها به خوبي ديده مي شود.

برخلاف دهه هاي گذشته، محدوديت در انتخاب طرح و رنگ موكت براي هتل ها وجود ندارد و انواع موكت خارجي و ايراني با رنگبندي فراوان در بازار موجود است. بهترين ايده براي انتخاب آنها با رنگ مناسب، توجه به منطقه اي است كه هتل در آن واقع شده است. براي مثال در شهرهاي ساحلي از موكت هاي رنگ روشن براي هتل استفاده مي شود. توجه به نقش و طرح موكت نيز در دكوراسيون داخلي هتل اثرگذار است. موكت راه پله هتل ها اغلب از تك رنگ و داراي حاشيه انتخاب مي شود تا پله ها را در مركز توجه مهمان ها قرار دهد.

بهترين موكت براي هتلنظافت كفپوش هتل ها

حفظ نظافت كفپوش ها به جهت بهداشت محيط و نگهداري از موكت ها مهم است. براي اينكه موكت هاي هتل به راحتي تميز شوند لازم است تا از انواع موكت هم سطح استفاده شوند. موكت هاي گل برجسته به سادگي با جارو برقي تميز نمي شوند. در انتخاب آن به قابليت نظافت و نگهداري از آن دقت كنيد. همچون موكت آمفي تئاتر، موكت هاي هتل هم در معرض كثيفي قرار دارد. جارو كشي روزانه با جاروبرقي هاي مخصوص يك كار تكراري و هميشگي است. با توجه به اينكه اتاق هاي زيادي بايد جارو شود زمان تميزكاري اتاق ها فشرده است. بنابر اين نمي توان براي استفاده از جاروبرقي در اتاق ها و راهروها وقت زيادي صرف كرد.

انتخاب موكت هتل با قيمت مناسب

لوكس بودن دكوراسيون داخلي هتل مهم ترين اصل است اما اين به معنايي خريد موكت هاي گران قيمت نيست. موكت هاي تجاري هتلي قيمت پايين تري نسبت به موكت هاي منازل دارند. با توجه به اينكه اين موكت ها به صورت عمده خريداري مي شوند و امكان محاسبه دقيق فضا هم وجود دارد، هزينه هاي خريد پايين تر هم مي آيد. استفاده از موكت اداري براي اتاق مديريت هتل ها يك مزيت است كه فضا را شيك تر مي كند. علاوه بر آن در صورت آسيب احتمالي به قسمتي از موكت مي توان همان تايل را تعويض كرد. قيمت آن در مقايسه با موكت هاي رول اندكي تفاوت دارد ولي هميشه امكان تعويض بخش آسيب ديده با كمترين هزينه نيز وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.